Våra leveranstider – Så funkar det
När du handlar hos oss vill vi att du alltid ska veta vad du kan förvänta dig. Därför har vi sammanställt den här sidan som tydligt förklarar våra leveranstider, hur våra lagerstatusar fungerar och vad som gäller – särskilt när det handlar om levande växter.
Våra lagerstatusar – Vad gäller?
För att ge dig en bättre uppfattning om när din order skickas, använder vi följande lagerstatusar:
I lager
Produkten finns i vårt växtrum och är redo för att fraktas. Skickas inom 1-2 dagar.
Förbeställ
Produkten finns hos oss men är inte redo för leverans. Detta gäller särskilt på utvalda arter som genomgår karantän och besiktning hos oss innan försäljning. Vi skickar den vidare till dig så snart den är redo – oftast framgår leveransvecka i stil med "Förbeställ - Leveransklar vecka 14"
2–6 dagar
Produkten beställs hem i samband med din order. När den anlänt skickar vi den vidare till dig – vanligtvis inom 2–6 arbetsdagar. Detta förutsätter att din order placeras senast Söndag kväll om du vill ha leverans kommande vecka. Du kan läsa mer om detta nedan.
Tillfälligt slut
Produkten är för närvarande slut hos oss och leverantören. Du kan bevaka produkten så uppdaterar status så snart vi vet när den åter finns tillgänglig och skickar då ett mejl till dig.
Slutsåld
Den här produkten återkommer bara vid enstaka tillfällen. Bevaka den gärna, ser vi ett stort intresse kommer vi göra det vi kan för att få in arten igen.
Leveranser av växter - Från odlaren till oss.
Vi får växtleveranser upp till två gånger i veckan, men normalt sett på tisdagar. Det gör att även växter som inte finns i vårt egna lager ofta kan skickas samma vecka du beställer – förutsatt att vi hinner få med den i leveransen.
📅 Beställ senast söndag kl. 19.00
Då hinner vi beställa hem växten till tisdagen och skicka vidare till dig samma vecka.
Vår ambition är alltid att leverera växter i toppkvalitet – hellre vänta någon extra dag än att skicka något vi inte själva skulle vara nöjda med. Det tror vi att du som kund håller med om.
💡 Bra att veta
-
Om din order innehåller både lagerförda produkter och förbeställningar skickas hela ordern när allt finns hemma och är redo att gå iväg. Har du bråttom? Då rekommenderar vi att du håller dig till växter vi har i lager hos oss.
-
Har du särskilda önskemål om leveranstid? Lämna gärna ett meddelande i kassan – vi gör alltid vårt bästa för att anpassa oss.
Ibland kan saker gå fel, våra leverantörer kan ibland missa en växt, eller skicka en växt vi inte är nöjda med, växter kan också ha skadats i transporten till oss. Oftast köper vi in mer än vi behöver, men ibland får vi i dessa fall beställa in nya och du kan därför få vänta något längre på din order.
📬 Frågor?
Om du undrar något om lagerstatus, leveranstid eller tillgänglighet kontakta oss gärna genom knappen i högra hörnet. Vi hjälper dig gärna!