Beställningsvillkor för Butiken
1. Betalning
Vi accepterar betalningar via säkra betalningsmetoder som kreditkort (Visa, MasterCard), Swish, och inom kort klarna. Full betalning ska ske i samband med beställningen och vi skickar inga varor innan betalning är mottagen och bekräftad. Samtliga betalningsmetoder behandlar din betalning i SEK.
2. Leverans och Leveranstider
- Din beställning skickas normalt inom 1-3 dagar efter att beställningen mottagits.
- Leveranstid är normalt 2-3 arbetsdagar, vi skickar spårbart med DHL till ditt närmsta ombud.
- Om din beställning innehåller växter, eller beställningsvaror, kommer dessa beställas från vår leverantör och sedan skickas ut till dig, vi får leverans från våra leverantörer 1-3 gånger i veckan.
- För växter som inte finns i lager sker regelbundna leveranser från våra leverantörer. Så fort växterna anlänt skickas de omgående vidare till dig.
- Växtbeställningar hanteras och skickas endast Måndag – Onsdag för att minimera risken att de fastnar under helger i transportkedjan. Övriga beställningar hanteras inom 5 arbetsdagar.
- Alla paket skickas med spårbar frakt, som normalt tar 2-5 dagar beroende på fraktbolag och din geografiska plats.
- I det fall din beställning inte hämtas ut har vi rätt att debitera dig 400kr för returfrakt och hanteringskostnad.
- 3. Ångerrätt och Öppet Köp
- Vi erbjuder 14 dagars öppet köp på alla produkter utom levande växter, räknat från den dag du mottar varan.
- För att utnyttja öppet köp måste produkten vara i obruten förpackning och i samma skick som när du mottog den.
- Växter är en färskvara och omfattas därför inte av ångerrätten eller öppet köp.
- Köparen står för returfrakten vid nyttjande av öppet köp.
- Kontakta alltid oss innan du returnerar en vara. Paket som skickas tillbaka utan att vi har blivit kontaktade i förväg kommer inte att behandlas.
4. Returvillkor
För att returnera en produkt inom ramen för öppet köp gäller följande:
- Varan ska vara i samma skick som när den mottogs, med obruten förpackning.
- Returfrakt bekostas av köparen, och vi rekommenderar att du skickar returen med spårbar frakt.
- Vid eventuella skador eller fel på levererade produkter, kontakta vår support omedelbart så hjälper vi dig att lösa situationen på bästa sätt.
4. Reklamation / Garanti
Alla våra produkter omfattas av garantier från våra leverantörer, detta innebär att du alltid har rätt att reklamera en vara hos oss enligt lagen om reklamation. För att en reklamation skall vara giltig skall den anmälas till oss omgående utan dröjsmål.
Om produkten skadas under leverans behöver detta dokumenteras i samband med produktens ankomst till dig och anmälas till fraktbolaget senast 3 dagar efter leverans.
Kontakta oss på nordicaquadesign.se för att göra en reklamation. I det fall skadan på produkten omfattas av reklamationsrätten bekostar vi returfrakten och att en ny vara skickas ut till dig.
5. Garanti på Växter – Levande Framtidsgaranti
Vi garanterar att våra växter levereras till dig i levande skick. Om växterna inte anländer i livskraftigt skick kommer vi att skicka nya växter utan extra kostnad.
För att garantin ska gälla krävs att följande villkor uppfylls:
- Paketet ska hämtas ut från leveransstället senast 12 timmar efter att det anlänt.
- Skulle växterna ha skadats under transporten och förlorat sin livskraft ska bilder på samtliga växter samt kartongen de skickades i skickas till vår supportmejl inom 5 timmar efter uthämtning.
- Under höst- och vintermånaderna (November – April ) gäller garantin endast om du som köpare har lagt till ett Heatpack i din beställning, i enlighet med våra vinterleveransvillkor.
6. Fraktkostnader
Fraktkostnaden varierar beroende på varans storlek och vikt. Fraktkostnaden kommer att specificeras i kassan innan du slutför köpet.
7. Kundservice och Kontakt
Om du har frågor kring din beställning, leverans eller våra villkor, tveka inte att kontakta oss via mejl eller telefon:
- Mejl: [email protected]
Vi strävar alltid efter att svara på dina frågor så snabbt som möjligt.
8. Undantag och Ansvarsbegränsning
- Vid beställningar under högsäsong eller vid oväntade leveransförseningar kan hanteringstiden förlängas. Vi meddelar dig om detta skulle ske.
- Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av fraktbolaget eller om paket försenas på grund av händelser utanför vår kontroll.
9. Personuppgifter
Vi värnar om din integritet och följer GDPR. Dina uppgifter används enbart för att hantera din beställning och kommer inte att delas med tredje part utan ditt medgivande.
10. Ändringar av Villkor
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera eller ändra dessa villkor när som helst. Den senaste versionen av våra villkor finns alltid tillgänglig på vår webbplats.
11. Företagsuppgifter
Samtliga beställningar hanteras av Nordic AquaDesign som är ett varumärke som ägs av:
OKIRP AB – ORG.NR 559420 – 7630
Belfragegatan 3, 46236 – Vänersborg